Vrijdag 13 maart 2015. dag 68. km stand 146.742.

13 maart 2015 - Wilsons Promontory National Park, Australië

Als we onderweg met ons huis van apollo een andere camper tegen komen, dan zwaaien we even naar elkaar. Wij doen het net zoals de motor rijders. Er is 1 uitzondering op deze onbeschreven regel en dat zijn de meeste bestuurders van een maui camper. We hebben er al een gewoonte van gemaakt dat als er iemand niet zwaait wij ze REM ZN NA noemen. D.w.z. rij een maui zwaai niet naar anderen. Lol!!!!. Wij blijven toch heel enthousiast zwaaien. We rijden vandaag naar het nationale park Wilsons promontory. Op de weg daar naar toe zagen we langs de kant een echidna. Een klein soort egel. Het is een scheetje om te zien. Voordat we het NP inreden hebben we boodschappen gedaan en toen op naar wilsons promotory. In het park zijn ontzettend veel wandel routes, mooie stranden met ruimte voor surfers, wateren met veel vis. We konden alleen nog maar een onpowered site krijgen. Alles was al online vol geboekt. Ja, wij dachten dat we de enige waren …MIS!!!!!. De vrouw bij de receptie zei dat er sávonds heel veel woombats rond liepen. Dus er was geen sprake meer van dat we terug reden voor een andere camping. Dan maar alles een nacht op gas. W e stonden nog maar net op de plek en kwam er een kookaburra aanvliegen en pakte van de grond een hagedisje. Hij sloeg dat beestje een paar keer flink tegen de grond en zonder pardon weg het verorberd. JAMMIE. Eenmaal tegen zonsondergang kwamen er wombats in grote getale vanuit hun holen. De vrouw had niet overdreven.  Je zag heel veel mensen lopen in het donker met zak lantaarns. Je kunt met recht zeggen dat het een heel geslaagde middag en avond was. Weer een dier die we kunnen afvinken op onze wish list….. Nog een hoera voor Lara vandaag…