Donderdag 12 maart. 2015. dag 67. km stand 146.407.

12 maart 2015 - Buchan, Australië

Half negen vanmorgen zaten we in de auto. De keus voor vandaag was : SNOWY MOUNTAINS of langs de kust en dat moest een vrij rechte weg zijn. Inge heeft al die maanden reis tabletten geslikt, maar ze werken nu niet meer. We hebben nog Australische tabletten en die gaat ze nu weer proberen. We slingeren van de ene bocht naar de andere en het hoogte verschil is aanzienlijk. Rond 10.00 uur zet André de camper aan de kant voor ons broodnodige bakkie koffie en soep. Stoelen eruit en have a break… De openbare toiletten verschillen heel erg van netheid. Inge beslist meteen dat haar eigen wc’tje nog meer gebruikt gaat worden onderweg. Die is namelijk wel schoon!!!!! Na een aantal km stopten we zomaar op een uithaven langs de snelweg. Dat mag hier. Stoelen en tafel er weer uit en alle spullen voor een lekker gebakken ei werd uit de koelkast gehaald. Heerlijk buiten gegeten en we werden regelmatig met toeteren begroet door voorbij rijdende auto’s. Zelfs de politie stak zijn hand op. Buikjes vol en rijden maar …… na de volgende aantal km werd er een plas stop gehouden en de chips zak was snel gevonden. De laatste km werden gereden naar de camping in Buchan.  Een Bush camping met een groot aantal wilde dieren. Deze camping ligt midden in het bos. Sávonds gaan de andere 3 op pad, de bossen in op zoek naar beesten. Inge bleef in de camper en die genoot van de kangoeroes die naast haar zaten te eten.( je hoeft niet zo ver).De bomen zaten vol mooie vogels. Vanavond staan er pannenkoeken op het menu . Sinds vanmiddag is de temperatuur officieel gedaald tot onder de 20 graden. Dus er werden lange broeken, sweaters, sokken en dichte schoenen uit de koffer gehaald. Ik moet zeggen dat dit heel lang geleden is dat we zulke dikke kleding hadden aangetrokken. Vorig jaar december om precies te zijn. Het is hier nu herfst, maar overdag stijgt nog meerdere malen de temp. Naar de 31 graden. De mannen gaan er vanavond laat nog een keer op uit. Lekker laten gaan en wij kruipen onder onze warme dekbedjes……..