Saai, Niks Saai!

10 januari 2015 - Norseman, Australië

Km stand: 129.638.

Vanmorgen was andre als eerst wakker en begon het ontbijt klaar te zetten. Let op: om 05:00 ( eigenlijk half 8 ). En we waren niet de enige op de campsite. Sommige vertrokken al een half uur later. Pluk de dag. Bij de eerst volgende benzine pomp in Madura werd de tank weer bij gevuld. Nu had ik daar al over gelezen, over Madura en het was ook echt waar. 1 Bezinepomp, 1 en dat was het. De hele stad MAdura. Lachen en de man zei: What you see is what you get. This is it! Alles op een paar  vierkant meter. Maar omgeven door niveau verschil van natuur. Amazing! NA deze korte pitstop weer op de route naar Norseman. We hebben nog zo'n kleine 525km te gaan. Misschien omdat het nog zo vroeg is komen we de mooiste beesten tegen, kangeroo's, arends, havikken en emoe's. De Ah! en de Oh! zijn vanuit de voorkavine niet weg te slaan. Ze genieten! De mannen.

Het enige wat een beetje tegenzit is het weer. Wel een goede temperatuur maar een beetje bewolkt. Beetje winderig maar op de rijdagen is dit best goed te doen, niet klagen dus!

WE missen op deze route geen enkele benzinepomp, alleen elke keer als we stoppen s de tijd anders. Ik had mijn klok op 20.00 staan. Toen moest hij 2.5 uur terug dys dat was 17.30 en ongeveer 180km moest die weer een 45 minuten naar voren en daarna weer eens 45 minuten terug. Erg verwarrend maar oke!

Inge heeft hierna haar eigen Emoe gekocht. Charlene. Het is een meisje gezien haar kleur. Noa. We hebben dus nu niet alleen een Koala Freddy maar nu ook een Emoe Charlene. De komende 3 maanden zit Charlene dus op het Dashboard mee te turen door de voorruit.

Om 13.00 even een lunch break en in het restaurantje ontmoeten we een stel dat 5 jaar geleden hun huis hadden verlaten in Melbourne om rond te reizen met hun caravan om werk te zoeken. Ze pasten zich beiden prima aan in de baan die hun aangeboden werd. Ze ging nu even een paar maanden terug aangezien zijn moeder ziek was. Hierna begonnen we aan de laatste kilometers. Hierin bevondt zich ook de langste rechte weg in de wereld. 146.6 km recht asfalt zonder bochten.

Rond 17.00 kwamen we aan in Norseman. Camping de gateway was de volgende halte. We hebben de camper geparkeerd. even een wasje gedaan. Eten gemaakt. Paar potjes kaarten gespeeld. En nu om 23.10 uur is het toch echt bedtijd. Welterusten!