De langste route ever!

9 januari 2015 - Madura, Australië

Vandaag word een rijdag. 1152 van Ceduna naar Norseman. Andre zegt dat dat ongeveer hetzelfde is als je van Gouderak naar Friesland rijdt en dan wat ben vergeten en dan een paar keer terug moet. Wat een eind. Ze hadden ons gewaarschuwd voor dit lange eenzame, misschien wel saaie stuk, maar ze hadden vergeten te zeggen hoe veel beesten er op en langs de weg zouden zitten en hoe mooi de lookouts met steile rotwanden waren. ( HEEL VEEL WIND! ) moet je voorstellen dat 2 van de drie met camera in de aanslag neus tegen het raam probeerden beesten te spotten. En net als je de camera dicht hebt er voor je 2 emoe's oversteken. Wat ook heel belangrijk is zijn de borden die aan geven wanneer de volgende bezinepomp is. We hebben dan ook bij iedere pomp getankt, want die lagen wel 300km uit elkaar. Een extra jerrycan zou handig zijn maar dat mogen wij niet. In Nuallarbor, de grens ''staat'' moesten we een grondige echt op in zijn werk. Na deze konden we weer on the move. En hebben we echt een uitgewaaid bij the lookout. The desert meets the ocean. Spectaculair uitzicht.

Nadat we het leefgebied van de kangeroes, wombats en emoe's en kamelen voor even hebben verlaten zijn we een free camp site opgereden voor de nacht. Rare gewaarwording onze horloges stonden op 20.00 uur en ineens was het pas 17.30. Het was pas eind in de middag en wij waren al doodmoe. Conclusie van deze rijdag was dat het geen saaie weg is. Het landschap, de beesten het uitzicht, en zelfs de tegenliggers waren het meer dan waard. WELTERUSTEN!