Km stand. 128.736. De dag van de beestjes.

8 januari 2015 - Ceduna, Australië

We liggen op schema. En de route van Port Lincoln zat vol met beestjes. Langs de weg werd er elke keer gestopt als een blauwtong de weg wou oversteken. Aangezien deze beestjes niet zo snel zijn komen daar Roy en Andre to the rescue. Tatadadum dumdumdum. Sommige Australiërs die voorbij rijden zag je gewoon denken... Stupid Tourists. Wij stoppen nog voor een beestje, maar zij rijden gewoon door. of eroverheen. De wegen worden vanaf nu steeds langer en eenzamer en als er dan al een tegenligger aankomt dan zwaaien ze alsof ze al een maand geen mens gezien hebben. Het heeft wel wat.. Even over het weer. Inge Paulusma vindt het vandaag iets minder. Met hier en daar een buitje, bewolkt en 22 graden. De pitstop voor de koffie en de noodles voor Roy maakte een hoop goed. Nog even bij een pier een hengeltje uitgegooid en daarna maakt bij ons op voor de laatste 113 km naar Ceduna. Onderweg was er net over een slang heengereden. Toen wij erbij kwamen moest man lief het beestje uit zijn leiden verlossen door hem te onthoofden met een schep. Rond 18.00 uur kwamen wij aan in Ceduna bij het Fore Shore Caravan Park. Weer een plekje aan de kust. Jippie met internet! Eindelijk!

Maar nu is er niemand om mee te skypen. OHJAA DIE WERKEN NATUURLIJK!Vandaag hebben we weer 408km gereden. En na een overheerlijke avondmaaltijd is het nu tijd voor rust.

1. Sandra:
    8 januari 2015
    Een slang het moet toch echt niet gekker worden....
    Kan je hem niet meenemen als souvenir gewoon opzetten en ophangen boven je openhaard.
    Slaap lekker tot het volgende verhaal,
  2. Sharona.:
    8 januari 2015
    ik voel me toch echt een beetje achtergesteld. ik skypte toch met jullie! haha slaaplekker xxxxxxxx
  3. HeMa:
    Indrukwekkend verhaal hoor.
    Alsof het over vliegen of muggen gaat.
    Hebben jullie nog iets meegekregen van de aanslag in Parijs?
    Nee, nou Europa staat weer op scherp en voorlopig 13 doden door een stel terroristen.
    Geniet daar lekker van de rust en de onbevangenheid, en misschien tot skype.
    HeMa