Zondag 15 maart 2015. dag 70. km stand 147.444.

15 maart 2015 - Warrnambool, Australië

10.15 uur en het is al 15 graden buiten en bewolkt. We hebben onze korte broeken nog aan, maar het is fris. We rijden vandaag een stuk van de great ocean road. We komen door de kust plaats Fair Haven. We lopen op de pier in Lorne. Daar staat aardig veel mensen te vissen. Rond de pier zwemmen 2 zeehonden. Geen wonder want elke vis die van de haak af glipt of terug gegooid word is een maaltijd voor hun…. Het is een leuk gezicht die beesten en we worden ook nog op capriolen getrakteerd. Aan het begin van de pier gaan we een hapje eten. Hierna rijden we weer verder door de bergen met de nodige bochten erin. We stoppen om de plek te bekijken waar onze Nicole 5 jaar geleden heel enthousiast de zee in rende om er vervolgens met drijf natte mobiel weer uit te komen. ( niet waterdicht).  In een ander dorpje hebben we winkeltjes bekeken. We maken nog wat meer stops vandaag. De volgende is op een winderige uitkijk post waar 1 man in de zee zwom.( moet een toerist zijn). Op dit moment staan we weer stil en André en Roy en Sharona  zijn de 12 apostelen bekijken. Deze zijn beroemd en berucht. Het zijn er geen 12 meer, want door de zee die ruw tegen de rotsen beukt zijn er al 3 verdwenen. Toen was de volgende stop de London Bridge. Deze brug is doormidden gebroken. Het verhaal gaat dat dit gebeurd is toen er te veel chinezen op de punt van de brug stonden….. De laatste km zijn we naar Warrnambool gereden. Dit was de eindbestemming van vandaag. Het is onder tussen 19.00 uur en we staan op de camping. We gaan zo eten en dan is ook deze dag weer vol geziene dingen voorbij…..