Met de Ferry naar de overkant.. Of niet! Vrijdag 02-01-2015

2 januari 2015 - Sydney, Australië

Andre roept al vanaf de eerste keer dat we in Sydney waren, en dat was in 2009, dat hij ook de brug vanaf de overkant wou fotograferen. Het was er tot nu toe nog niet van gekomen. Ja, je leest het goed... Tot nu toe. De keus was. Met de ferry of lopen. En ja hoor. Weer hebben we gekozen bij een temperatuur van 30 graden en volle zon om te gaan lopen.

Dat werd dus een flinke wandeling. Als we de ferry hadden gekozen konden we zitten met een heerlijk koel briesje op ons gezicht.... Maar nee. We hebben gelopen met een gezicht dat leek op een kreeft, zo rood. Maar goed, we zijn de brug over gelopen. Andre en Roy langs de goede mooie uitzicht kant en Inge vol goede moed tegen de stroom in langs de binnenkant. Ik kreeg af en toe van een tegenligger maar dat gaf niet.

Een maal aan de overkant hebben we de boulevard afgestruind, Koffie en fris gedronken en tientallen foto's genomen. Na 2.5 uur de moed weer verzameld en aan de voetreis over de Sydney Harbour Bridge terugbegonnen.

Nu ging het voor Inge beter. Want de liep aan de goede kant. haha... Dit was een indrukwekkende ervaring. Je kunt de brug niet alleen belopen maar ook beklimmen. Dit is heel leuk als je het durft. Eenmaal weer vaste grond onder de voeten en een heerlijke lunch achter de kiezen zijn we door het bekendste park ( Botanic Garden ) naast het Opera House naar huis geslenterd. Onze voeten voelde als sponzen. De laagjes hadden bijna losgelaten. Versleten en moe hangen we nu op de hotelkamer. Onze laatste dag in Sydney zit erop. Het is nu 20.00 ( 10.00 vrijdagochtend). Met deze laatste serie foto's sluiten we af. Morgen een vlucht richting Adelaide. Waar we ons vrienden Traff en Joan weer zien. Op naar ons volgend avontuur!!!

1. HeMa:
    4 januari 2015
    Joh, dit had ik nog niet gelezen, maar wel gehoord via skype!
    We hebben al even niets meer vernomen.............
    Hoe zitten jullie er bij in Adelaide?
    HeMa 04-01-2015