Donderdag 26 febr. 2015. dag 53. km stand 142.687.Cairns richting mission beach,

26 februari 2015 - Cairns, Australië

André had vanmorgen om 10.00 uur zijn afspraak in de tattoo shop. Hij wilde natuurlijk wat van Australië en het werd deze keer een oude windmolen met water tank en de sterren van de vlag. Wij gingen ondertussen de boodschappen doen en om 13.00 uur reden we weg uit cairns richting paronella park. Dit park is heel oud en Roy wilde sharona dit laten zien. Wij hebben heerlijk op de veranda koffie gedronken. Het was leuk om weer even in het park terug te zijn en sharona vond het super. Na deze stop kwamen we rond 18.00 uur aan in mission beach. Een camping naast het strand. En ja we hebben internet zo dus snel even geskypt met Nederland en toen een lading pannenkoeken gebakken. Nu moeten jullie weten dat er in australie maar heel weinig cassowary’s leven. Deze beesten kom je maar zelden tegen. Nu viel het ons op dat er richting mission beach er heel veel bordjes langs de weg stonden met waarschuwingen van overstekende cassowary’s. André wilde al heel lang zo’n beest in het wild zien. De enige die wij hebben gezien was er 1 in de dierentuin. André had net aan sharona verteld hoe het was gesteld met deze beesten en we reden de bocht om en in de straat liepen er 2!!!!!!! Een mama met haar jong….iets wat zeldzaam is en zeker midden op de weg.

André wild enthousiast en gillen …hard remmen , camera gepakt en volgens mij stond de auto nog maar net op de handrem en weg was André…….ik had eigenlijk een foto van André moeten maken… zo blij was hij. Erg leuk om te zien .