Cape range NP en turttle nesting..

27 januari 2015 - Exmouth, Australië

Om te begrijpen wat het met je doet als je de nationale parken met alle dieren die hier leven en de kust uitzichten en rots partijen ziet moet je er echt zelf eens naar toe gaan. Wij hebben vandaag weer de nodige km afgelegd in het NP. Elke inham kun je uitrijden naar een stuk landschap waar Australië echt trots op kan zijn. De eerste stop is Charles knife gorge. Een hele uitdaging om er met ons huis op wielen er te komen want het gaat er flink steil en smal aan toe. André weet ons er veilig naar toe te loodsen. Daar aangekomen liepen we langs de afgrond. Het woord vangrail is hier voor de toerist nog niet uitgevonden. Ik weet dat dit ook helemaal niet zal staan in deze nog bijna ongerepte natuur,maar………….als je dan een klein beetje naar de rand gaat staan en het blijkt 600 meter diep te zijn dan zeg ik ………snel terug!!!!!!!. Roy heeft zijn stembanden uitgeprobeerd qua echo.  S’middags zijn we naar het schild padden discovery centrum gereden. Langs deze kust in het NP komen schildpadden s’morgens vroeg en sávonds na zonsondergang naar het strand om eieren te leggen in het zand. Wij wilden dit natuurlijk ook meemaken, dus op een parkeer plaats gegeten en gewacht tot het zonnetje onder ging. …..wachten…..wachten en wachten…..niets!!!! Misschien de verkeerde baai voor deze avond. Morgen avond gaan we het nog een keer proberen ,maar dan in een andere baai. Vanavond redelijk laat naar de camping terug gereden met een slakkengang, want we hebben zeker 90 kangaroo’s vlak langs de weg gezien. Al die oogjes die ons aanstaarden …………lief!!!!!!