het eiland sentosa bezoeken..

29 december 2014 - Singapore, Singapore

maandag 29 dec.

voor ons de laatste dag in Singapore. het is nu 22.30 uur ( 15.30 uur ned.)..

we zijn naar het schier eiland sentosa geweest. we zijn net chinezen en nemen ook vandaag de metro tot aan de haven. weetje: in Singapore hebben ze onder de grond drie lagen gebouwd ( uitgehold) waar de metro's rijden. neem je de metro dan rijdt er nog een( of twee) boven je hoofd. sentosa  eiland heeft het grootste zee aquarium ter wereld met 3000 verschillende soorten vissen. er is een museum, pretpark, uitkijk toren, wassen beelden museum en voor de kids een water park. het eiland ligt naast de haven waar we een giga groot cruise schip hebben bewonderd. deze had echt de wauw factor. het eiland is lopend, per kabelbaan of per Railway te bereiken. wij hadden gekozen voor de gezonde route.( goed bezig)... eenmaal op het eiland toch weer cultuur gesnoven ,ik wist niet dat er in dit gebied zo veel schepen waren vergaan. de vondsten waren in het museum te zien. er was zoveel te zien en te doen op het eiland zodat we een selectie hebben gemaakt.... aquarium,  wassen beelden museum, vlinder en vogel park/tuin, hele wandeling over het eiland, museum over sentosa en Singapore. aan het eind van de dag lopend terug naar de haven en voor de laatste keer met de metro kwamen we met zeer gespierde kuiten, stalpootjes en zweetvoeten aan bij het hotel. voor mij gaat het kaarsje op de waakvlam, want ik ben op zijn gouderaks gezegd....... verrot !!!!!!. over precies 8 uur staat de taxi voor de deur, dan begint onze 2de vliegreis naar Sydney.  ik zeg heel snel welterusten ( prettige avond) .....

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Rich en Jeanette:
    29 december 2014
    Volgens mij hebben jullie wel enorm genoten in Singapore !! Nu op naar jullie droom bestemming.
    Goeie en veilige vlucht naar Sydney !!!
  2. Viev:
    31 december 2014
    Super gaaf verhaal weer!! En super fotos! Wil nu zelf ook wel graag een keer naar Singapore!
    Xx
  3. Linda:
    31 december 2014
    Wauw wat een dag, ik werd inderdaad al moe bij het lezen, maar wat een hoop leuke dingen!! Vandaag nieuwjaar in Sydney ('t zal niet lang meer duren, want het is daar al avond denk ik) Dus als één van de eerste wens ik jullie een fantastisch 2015 in goede gezondheid en met heel veel liefde, geluk, plezier en mooie momenten. Liefs van ons uit een besneeuwd SAUERLAND xxx
  4. Sharona.:
    Lieve alle 3.
    Over een paar uurtjes is het bij jullie natuurlijk al 12 uur, dusss.
    Hoe vervelend ik t ook vind om jullie niet in t echt nieuwjaar te wensen..
    Een hele fijne jaarwisseling geniet ervan. En een heel goed 2015 toegewenst. Ik zie jullie over 47 dagen!
    Loveyouuu xxxxxxxxxx.
  5. Marcia:
    Nog 2,5 uur en dan gaan jullie al het nieuwe jaar in. Proost! X mars
  6. Rich en Jeanette:
    Happy new Year
    Veel geluk en gezondheid !!
  7. Sandra:
    31 december 2014
    Andre, Inge en Roy een gezond, liefdevol en gelukkig 2015....
  8. Traff and Joan:
    1 januari 2015
    see you soon, can't wait to catch up. hope you enjoyed New Years Eve in Sydney. Love Traff and Joan